tisdag 19 februari 2008

Kung Indra

Det är inte lätt att hitta sin plats. Trångt in i en hörna bakom en köksstol tillbringar Indra dagarna. Som nyblivna "föräldrar" till detta lilla knyte är vi lite nervösa hur allt ska gå. Tänk om vi gör fel? Indra är förvånansvärt lugn och sover mycket mer än jag trodde hon skulle göra.

Vårt dagliga schema är på ett ungefär såhär:
Uppstigning vid 05.30 för att hoppa i skor, jackor och mössor. Sedan väcker vi Indra för att gå ut på den första rundan. Då vi bor på 3:e våningen bär vi henne både upp och ned så att hon inte ska behöva anstränga sig. Efter kisseri är det bara att bära upp henne igen för att göra oss iordning och ge henne frukost. Redan nu har vi börjat träna henne i att hon inte får maten förrän vi sagt "varsågod". Därefter är det en ny runda som väntar. Efter detta går sambon till jobbet (Jag är hemma i 2 veckor till innan mitt nya jobb börjar) och Indra vill leka. Detta moment är jag inte så förtjust i. Har slängt mig över diverse hundböcker om valpar och träning och tycker att jag följer böckernas råd. Inget av detta hjälper, då Indra mest vill bitas hela tiden och hennes tänder är ungefär som krokodiltänder (föreställer jag mig). Ont gör det iaf! Jag ignoerar, vänder mig om och försöker distrahera henne med leksaker. Vanligen slutar det med att jag är helt slut och hundskrället med :)

Det är nu den stora sömnen sätter in. Hon sover konstant i 2-2½ h och hon sover som en död. INGET väcker henne. vad som väcker mig (eftersom jag passar på att vila i soffan efter all uppståndelse) är hennes otroliga fisar!!!!
Ingen, jag menar ingen, berättade för mig att man var tvungen att evakuera hela vardagsrummet varje gång hunden släpper väder, vilket inträffar alltför ofta i det sovande tillståndet. *humf* Man får helt enkelt hålla andan och sedan fly!
Rastning igen så fort Indra vaknat med lite spring och utelek. Jag är mycket noga med att inte dra i kopplet utan försöker locka henne med mig. Funkar bra!
Ja och så rullar det på...

Av de få minuter som är kvar av dygnet sitter vi mest och fånler och tittar på henne. Jag tror, utan tvekan att Bullåsens Bella Rossa, a.k.a Indra är Världens Bästa Hund och Världens Sötaste! Vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar